W roku 1987 został zawieszony ruch osobowy i towarowy na linii Giżycko-Kruklanki. Kilka lat później rozebrano tory stacyjne. Odcięto w ten sposób całkowicie 12 kilometrową linię od sieci PKP.
Wszystkie pociągi do Kruklanek odprawiane były z peronu pierwszego. Po zawieszeniu połączenia, zlikwidowano również i peron, zasypując go żwirem. Od momentu zawieszenia połączeń z Kruklankami, ranga Giżycka spadła. Miasto to przestało być węzłem kolejowym, stało się stacją pośrednią. |
|
|
Przejazd kolejowy przed Giżyckiem. W tym miejscu zbiegają się tory z Ełku (te po lewej) i tory z Kruklanek (te po prawej, ukryte w trawie) |
|
|
Zarośnięte tory, rozpadający się, ale ciągle okazały, budynek stacyjny z lat 1905-1920. To jedyne dowody jakie pozostały po nieistniejącym już węźle kolejowym w Kruklankach. |
|
|
W 1908 jednotorowa linia kolejowa połączyła Kruklanki z Oleckiem. |
|
|
Idąc około 2 km wzdłuż linii kolejowej z Kruklanek w kierunku Olecka, spotkamy na swojej drodze wysadzony, ale wciąż okazały most. Obiekt ten zniszczony został, tuż po II wojnie światowej. Wysadzenie konstrukcji miało na celu powstrzymanie przejeżdżających tym szlakiem sowieckich transportów wojskowych, wywożących zrabowany majątek. |
|
|